,,Inteligencja i zdolności twórcze dzieci w początkowym okresie edukacji'' Danuta Czelakowska

Recenzja książki ,,Inteligencja i zdolności twórcze dzieci w początkowym okresie edukacji” Danuty Czelakowskiej
Autorka książki porusza problematykę inteligencji i zdolności oraz sposobów jej stymulacji we wczesnym procesie kształcenia.
Książka rozpoczyna się podstawowymi pojęciami z zakresu inteligencji oraz pojęć zdolności i uzdolnień. Autorka przedstawia szereg poglądów, badani i koncepcji wybitnych psychologów m.in. J. Piageta, R. Sternberga na temat teorii inteligencji oraz zdolności.
Wiele uwagi poświęcono ukazaniu identyfikacji dzieci zdolnych. Jakie są metody diagnozy zdolności, jak ważne jest rozpoznanie zdolności we wczesnym okresie życia oraz jaką role odgrywa nauczyciel w rozwijaniu zdolności dziecka. Od nauczyciela wymaga to twórczego myślenia, poszukiwania nowych, twórczych rozwiązań zaplanowanych zadań. Według autorki pedagog powinien inspirować dzieci do twórczego działania, pomóc w rozwijaniu zdolności, starać się dobrze poznać uczniów. W książce tej ukazane są ciekawe metody oraz formy pracy z uczniami zdolnymi, m.in. przyspieszenie nauczania, rozszerzanie programów.
W niektórych momentach książka może przypominać poradnik, co jest przydatne dla młodych pedagogów zajmujących się dziedziną zdolności.
Uważam, że książka jest godna polecenia ponieważ zawiera wiele ciekawostek oraz informacji dotyczących zdolności
i inteligencji.


Autorem tego wpisu gościnnego jest Anna Recka.

Data aktualizacji: