"Pedagogika twórczości" Krzysztofa J. Szmidta

„Pedagogika twórczości” Krzysztofa J. Szmidta to obowiązkowa pozycja dla osób, które chcą zmierzyć się z pojęciem twórczości. Czytelnik w jednym miejscu znajdzie bogate zestawienie różnych teorii twórczości, szerokie omówienie pojęcia twórczości, metody badań stosowane w pedagogice twórczości oraz omówienie wybranych programów wychowania do twórczości. Autor podejmuje także temat wychowania do twórczości, ze szczególnym uwzględnieniem inhibitorów twórczości, i wpływu rodziny na rozwój twórczości dzieci, a także podejmuje próbę określenia cech środowiska kreatogennego. Przystępny język, szerokie, wielostronne spojrzenie na pedagogikę twórczości, a także przyjemna forma przedstawienia treści sprawiają, że po książkę Szmidta powinien sięgnąć zarówno ten, kto dopiero zaczyna interesować się pedagogiką twórczości, jak i osoba, która chce posiadaną wiedzę uporządkować.