„Twórcze dziecko w szkole – możliwości rozwoju” Waldemar Kozłowski

Zachęcam do sięgnięcia po książkę pt “Twórcze dziecko w szkole – możliwości rozwoju” Waldemara Kozłowskiego. Książka podzielona jest na trzy działy. Pierwsza część książki ma najbardziej ogólny charakter. Jest w całości poświęcona dyskusji na temat szkoły jako miejsca rozwoju twórczego ucznia. Na wstępie autor podkreślił, iż dziecko o twórczych zadatkach powinno być traktowane indywidualnie, co w dzisiejszej szkole opierającej się na jednolitym programie jest trudne do spełnienia.
Druga część książki pokazuje jeden z wątków tej problematyki: dotyczy roli intuicji i możliwości jej wykorzystania w rozwijaniu twórczego myślenia. W części trzeciej natomiast przedstawione zostały przykładowe programy rozwijania myślenia twórczego. Jestem przekonana, iż warto sięgnąć po tę książkę, ponieważ skłania nas do zastanowienia się nad rolą szkoły w rozwoju twórczych dyspozycji dzieci i młodzieży.


Autorem tego wpisu gościnnego jest Magdalena Kempista.

Data aktualizacji: